Volkswagen – największy Niemiecki koncern motoryzacyjny planuje zmniejszyć swoją dotychczasową sieć punktów dealerskich na rzecz sprzedaży przez internet.

W chwili obecnej Niemiecki koncern powoli zmienia swoją strategię sprzedażową, zamykając lokalne punkty dealerskie.  Jest to odpowiedź na wymogi rynku jakim jest sprzedaż przez internet jak również sposób na obniżenie kosztów.

Zmiana będzie dotyczyć wszystkich marek, które należą do grupy Volkswagen. Jak możemy się domyślać, cały ten proces został zapewne przyśpieszony ze względu na aferę dieselgate, która mocno odbiła się na wynikach finansowych firmy.

Volkswagen planuje redukcję punktów dealerskich o o 10%, dotyczy to punktów na terenie Europy.

Długofalowy plan Volkswagena

-Od wielu lat konsolidowaliśmy działalność na wszystkich rynkach światowych – mówi szef sprzedaży marki Juergen Stackmann

To z pewnością przyczyni się do przyspieszenia w przyszłym roku, może w ciągu dwóch lat, również w Niemczech – dodaje.

Firma nie udostępniła kwot dotyczących redukcji kosztów ani dokładnej liczby punktów dilerskich, które zostaną zlikwidowane w ramach aktywniejszej obecności w internecie. Obecnie firma pracuje nad portalem internetowym, za pomocą którego mogłaby sprzedawać samochody. Więcej szczegółów nie jest jednak znanych.